06 november 2012

Fade in

Vorig jaar heb ik meegedaan aan scriptdating. Dat is een bijeenkomst tijdens het Klik!-festival, georganiseerd door animatiestudio Mooves, waarbij meerdere mensen die aan een script werken elkaars werk ... eh ... coachen.

Naar aanleiding daarvan heb ik bitter weinig aan de synopsis gewijzigd. Wat nog wel een keer zal moeten. Meermalen is gebleken dat de - wat mij betreft - twee unique selling points van de film ...
  1. De Ruyter en Rembrandt samen in één film!
  2. En een olifant!
... niet door iedereen zo gezien worden. En het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen mijn enthousiasme gaat delen. Met name geldschieters.

Afgelopen weekend waren de makers van De Ruyter en Rembrandt op De Stripbazaar. In het midden van de foto: de banner van De Ruyter. (foto: Tom Hamoen)

Ik heb trouwens wel degelijk nuttige tips gekregen tijdens de date. Iedereen die ik over de film vertel en/of het concept van het script laat zien heeft nuttige tips voor me. Zo wees bijvoorbeeld tweevoudig Gouden Kalf-winnaar John Croezen mij er op dat elke scène hoort te beginnen met een FADE IN. Over het einde van een scène heeft hij niks gezegd. Ik denk dat analogisch gezien elke scène hoort te eindigen met een FADE OUT.

FADE OUT.

2 opmerkingen:

  1. Geen cross fade?
    Gingen films vroeger over neuken of oorlog of als je heel erg veel pech had over neuken in de oorlog.
    Tegenwoordig gaan ze vooral over product placement. Misschien een goede tip om er een ontbijt scene in te schrijven met De Ruyter die De Ruijter producten op z'n boteham doet?
    De olifant kan eventueel de gestampte muisjes verklaren.
    Misschien kan je de OLIfant wel shell noemen, weer een sponsor in de film geschreven.
    Ik ben bang dat deze ideeen net zo bruikbaar zijn als je "date".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit een scène in waarin de olifant van alles plat stampt, dus je tip van de gestampte muisjes is zeker bruikbaar. Plek genoeg voor product placement. Unox en D.E. lijken me ook goeie sponsors.

    BeantwoordenVerwijderen