24 februari 2014

Een rat op het schip

Omdat ik voor een heel ander project een storyboard aan het maken ben, heb ik ook maar weer een paar plaatjes toegevoegd aan het storyboard van Heldt van Hollandt. Heldt van Hollandt opent met een rat die door het schip van De Ruyter op onderzoek uit gaat.



Dat doe ik om te laten zien hoe zo'n schip in elkaar steekt, wat voor soort mensen er zoal in aan het werk zijn, hoe het schip deel uit maakt van een vloot en dat het schip achtervolgt wordt door een Engelse vloot. Kortom: die rattenscéne is nogal belangrijk.

Wat ik nog niet gecontroleerd heb is of er überhaupt wel ratten voorkwamen op de zeilschepen van de 17e eeuw. Ik zou denken dat de hele 17e eeuw, inclusief schepen, vol zat met ratten, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. In dat geval moet ik het nog plausibel maken dat die rat daar zit. Om de historici tevreden te stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten