25 juli 2013

Toekomstplannen

De publiciteitsmachine draait op volle toeren. Ook Stripelmagazine heeft lucht gekregen van Heldt van Hollandt. In een interview over de strip Rembrandt komt de film ter sprake:
[...]
Naast de Rembrandt-strip zijn jullie bezig met het animatieproject Heldt van Hollandt, dat jullie twee striphelden – Rembrandt en De Ruyter – moet verenigen. Hoe ver staat het daar eigenlijk mee?
Leuk dat je daar over begint. Blijkbaar werkt de publiciteitsmachine. Heb je even? Ongeveer twee jaar geleden was ik mij aan het bekwamen in het schrijven voor animatie. Ik had een idee voor een film met de titel Mail snail over een slak die postbode is. Om in Nederland een film van de grond te krijgen heb je – naar het schijnt – subsidie nodig. Om subsidie te kunnen krijgen moet je een formulier invullen. Ik heb toen eens zo’n formulier bekeken. Daarop stonden criteria waarop je voorstel getoetst zou worden. Je maakt bijvoorbeeld meer kans op toekenning als je verhaal zich in Nederland afspeelt. Of als er historische figuren in meedoen. Of als het over kunst of kunstenaars gaat. Opeens wist ik het: De Ruyter en Rembrandt, samen in één film. Volgens mij had ik daarmee vijf van de zeven criteria afgedekt. De globale structuur van het plot had ik vervolgens al vrij snel op papier. Sinds die tijd probeer ik elke week een stukje verder te schrijven of te schrappen aan het script. Ik heb nu ongeveer 70 pagina’s, dat moeten er tegen de 100 worden. Ik zit nog te zwoegen op een paar sleutelscènes. Een script schrijven is leuk werk, maar het doel is natuurlijk een avondvullende film in de bioscoop. Dat krijg ik in mijn eentje nooit voor elkaar. Daar is een heel team voor nodig. Met aan het hoofd een filmproducent. Daar ben ik passief naar op zoek. Ik heb geen haast. Ik denk alleen dat het een immens grappige en zeer intelligente film gaat worden. Het zou zonde zijn als de wereld hem nooit zou zien. Voor de nieuwsgierigen: Er is een hoop te lezen over de ontwikkeling van de film op het weblog heldtvanhollandt.blogspot.com. Ik verklap daar grote stukken van het plot en laat stukjes storyboard en merchandising zien. [...]

 Ja, we verklappen heel wat af! Hieronder is bijvoorbeeld alweer een stukje storyboard te zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten